info@carnivalnews.net

NFT:t aloittelijoille: kaikki mitä sinun tarvitsee tietää uusimmasta kryptohulluudesta osa 7/9

Tämän sisällön alkuperäinen täyspitkä lähde on: https://www.websiteplanet.com/blog/nft-guide/

Kuinka ostaa ja myydä NFT:itä

Tietenkin jokainen markkinapaikka on hieman erilainen. Mutta jos olet suorittanut rekisteröitymisen ja olet yhdistänyt rahoitetun kryptolompakon, sinun pitäisi olla valmis ostamaan ja myymään NFT:itä.

NFT:iden ostaminen

NFT:n ostaminen on helppoa, kun olet rahoittanut kryptolompakkosi. Suurin osa NFT-markkinapaikoista käyttää huutokauppoja ja kiinteähintaista ”Osta nyt” -myyntiä.

Voit joko ostaa NFT:itä niiden alkuperäisen julkaisun yhteydessä suoraan luojalta tai voit ostaa niitä jälkimarkkinoilta. Kysytyt NFT:t voivat nousta ajan myötä, joten on usein parasta ostaa NFT:itä niiden alkuperäisen julkaisun yhteydessä. Se on helpommin sanottu kuin tehty; ensisijaiset NFT-huutokaupat voivat olla ohi sekunneissa.  Sinun on varmistettava, että sinulla on runsaasti varoja (ja pystyt reagoimaan nopeasti), ennen kuin yrität pussittaa NFT:n julkaisun yhteydessä.

Sinun tulisi tarkastella useita erilaisia, samanlaisia NFT:itä ennen kuin sitoudut ostokseen. Haluat saada todella hyvän käsityksen tuotteen enimmäis- ja vähimmäishinnasta ennen hyvän arvon etsimistä. Monet NFT-markkinapaikat näyttävät NFT:n ”alhaisimman pyynnön” ja ”korkeimman tarjouksen”.

Sinun tulisi olla tietoinen siitä, että niukkuus, ainutlaatuiset ominaisuudet ja omaperäisyys ovat toivottavia ja lisäävät NFT: n arvoa. Omistushistoria ja tulevaisuuden kannattavuuden potentiaali vaikuttavat myös hintoihin, kun taas tietyt estetiikat ovat muodikkaampia kuin toiset. Harkitse näitä suuntauksia ennen NFT:n ostamista varmistaaksesi jälleenmyyntiarvon.

Aseta budjetti ja pidä siitä kiinni ostaessasi NFT:itä. Muuten, kun vaihtoehtoja on niin paljon, saatat joutua käyttämään pakonomaisesti. Osta pääasiassa vahvistetuilta myyjiltä huijausten välttämiseksi ja osta huomattavan due diligence -tarkastuksen jälkeen kaikkialla muualla.

Muista lopuksi, että maksat kaasumaksuja, kun ostat tai jopa teet tarjouksen NFT: stä. Valitse siis tarjouksesi huolellisesti ja pidä ylimääräinen ETH varauksessa.

NFT:iden myynti

Ostamiesi tai luomiesi NFT:iden myynti voi vaihdella hieman markkinapaikan mukaan, mutta yleensä se on yksinkertainen prosessi:

Napsauta Myy NFT-> valitse myyntiehdot > luettele NFT

Olitpa sitten käymässä kauppaa NFT:llä tai julkaisemassa omaa kokoelmaasi, sinun on tasapainotettava parhaan vastineen saaminen NFT:illesi joidenkin muiden strategioiden kanssa, jotka voivat auttaa pitkällä aikavälillä.

Ainakin sinun on oltava tietoinen NFT: n arvosta. Yksi NFT-kauppias myi vahingossa Bored Apen vain 2,844 2021 dollarilla joulukuussa 2021, ”keskittymisen raukeaminen”, mikä tarkoitti, että NFT oli listattu noin XNUMX XNUMX dollaria alle markkina-arvonsa. Tässä mielessä katsotaanpa joitain hinnoitteluvinkkejä, jotta voit välttää vastaavien virheiden tekemisen.

Kuinka hinnoitella NFT:si

NFT:t on listattu hintapisteissä. On olemassa kaksi eri tapaa arvostaa NFT:täsi sen sisällön perusteella.

Tarjonta ja kysyntä ohjaavat NFT-arvoja.  Jos myymäsi NFT on apuohjelma (eli sillä on jokapäiväistä käyttöä), sinun tulee arvostaa sitä vastaavan fyysisen tuotteen mukaan. Esimerkiksi tapahtuma myy NFT-lipun samaan hintaan kuin fyysinen lippu. Jälleenmyyntimarkkinoilla kyseisen lipun arvo voi nousta, jos kysyntä on suurta.

Muiden kuin hyötyajoneuvojen NFT:iden arvo perustuu lähes kokonaan tarjontaan ja kysyntään. Tässä on joitain tekijöitä, jotka vaikuttavat NFT: n havaittuun arvoon:

  • Markkinoiden kysyntä
  • Niukkuus
  • Omaperäisyys
  • Ainutlaatuisuus
  • Sentimentaalisuus
  • Omistajuuden historia
  • Mahdollinen sijoitetun pääoman tuotto

Vaikka voit ennustaa joitain näistä tekijöistä, toiset ovat yksinomaan ostajasta kiinni. NFT, jonka omistaa (tai luo) joku kuuluisa, hakee todennäköisesti suurempia summia rahaa. Yhteisö arvostaa todennäköisesti myös ainutlaatuista tai omaperäistä NFT:tä.

Yleissääntönä on, että hinnoittele NFT:si lähelle vastaavia NFT:itä markkinoilla. 3D-grafiikkaa sisältävä digitaalinen taideteos voi myydä suunnilleen samaan hintaan kuin samanlainen samanlaatuinen NFT.

Sinun ei pitäisi ylihintaa NFT:täsi, jos olet luoja ja tämä on sen ensimmäinen pudotus. Mahdollisuudet, että kokoelmasi myydään loppuun, vähenevät, jos se on ylihinnoiteltu, koska kiellät pienituloisilta keräilijöiltä osallistumisen. Haluat, että kokoelmasi myydään loppuun tuottaaksesi hypeä.

Tämä on myös hyvä käytäntö, koska haluat ostajien saavan tuottoa sijoitukselleen. Muuten he eivät yksinkertaisesti sijoita. Monet huippukokoelmat ylläpitävät edullisia pudotuksia, vaikka niillä olisi suuri kysyntä.

Milloin ja missä sinun pitäisi myydä NFT:itä?

Ajoitus on ratkaisevan tärkeää, kun julkaiset kokoelman tai jälleenmyyt suositun NFT:n. Suorita markkinointia myyntiä edeltävinä kuukausina luodaksesi jännitystä ja pohjustaaksesi asiakkaitasi.

Myy NFT:si useammalla kuin yhdellä verkkoalustalla. Useimmilla NFT:n huippusisällön tekijöillä ja keräilijöillä on useita kosketuspisteitä potentiaalisten ostajien kanssa, mukaan lukien sosiaalisen median tilit, joissa on linkkejä ostoon, läsnäolo parhailla NFT-markkinapaikoilla ja verkkosivusto, joka integroituu näihin markkinapaikkoihin – tällä tavalla kannattajat voivat mennä suoraan verkkosivustolleen ostamaan NFT:nsä.

Valitsemasi NFT-markkinapaikan on perustuttava tuotteesi ominaisuuksiin.  Myytkö ainutlaatuista digitaalista taideteosta? SuperRare on paras paikka mennä. Myytkö NFT-musiikkia? Kokeile alustoja, kuten Catalog tai OneOf. Unique One Photo on omistettu NFT-valokuvaukselle, kun taas suuret alustat, kuten OpenSea, saavat näkyvyyttä monille eri luokille.

Voit myös luetella käytetyn NFT:n useilla markkinapaikoilla samanaikaisesti. Tämä on hienoa, jos jälleenmyyt NFT:tä ja haluat lisätä sen altistumista.

Kuinka markkinoida NFT:itä

NFT:n luojat ja keräilijät käyttävät markkinointikanavia herättääkseen kiinnostusta NFT:ihinsä ja rakentaakseen kannattajayhteisön.

Yhteisön jäsenet osallistuvat aktiivisesti NFT:iden ostamiseen ja myymiseen. Haluat rakentaa tämän fanikunnan markkinointiviestinnällä ja NFT:iden sisällöllä.

Menestyvät NFT-keräilijät ja sisällöntuottajat käyttävät useita markkinointikanavia mainostaakseen NFT:iään, mukaan lukien:

  • Yhteisön sitoutuminen
  • Sosiaalinen media
  • Verkkosivustot
  • NFT-vaikuttajien tavoittaminen
  • NFT:iden lahjoitukset vaikuttajille
  • Pisaran lisääminen NFTCalendariin
  • Mainoksia
  • Sisältömarkkinointi (informatiiviset blogit, videot käyttäjille)
  • Postituslistoille
  • Airdropit &lahjat
  • Myyntiä edeltävät rekisteröitymiset
  • NFT:n ennakkomyynti

Yhteisön sitoutuminen on yksi tärkeimmistä tavoista lisätä kiinnostusta NFT:ihisi. Mieti NFT:si sisältöä – onko se abstrakti taideteos, urheiluteemainen keräilyesine, scifi-avatar? Puhu NFT-pudotuksestasi sosiaalisen median tiloissa, joissa tuotteitasi arvostetaan eniten.

Discord, Twitter ja Reddit ovat suosittuja kryptokannattajien keskuudessa. Voit liittyä NFT-ryhmiin Discordissa ja Redditissä. Twitterissä voit käyttää suosittuja NFT-hashtageja sisällön lähettämiseen oikealle yleisölle.

Alan vaikuttajia käytetään usein NFT-projektien ja myynnin edistämiseen. Muutaman NFT-markkinapaikan avulla voit mainostaa NFT:itäsi heidän kotisivullaan maksua varten – toinen loistava tapa löytää sijoittajia.

Voit pudottaa ensimmäisen kokoelmasi tavallisia NFT:itä 1000 ihmiselle ilmaiseksi. Tämä luo välittömästi yleisön brändillesi. Nämä ihmiset voisivat kertoa muille NFT:stäsi tai jopa ostaa itse. Voit myös kysyä vaikuttajilta, hyväksyisivätkö he NFT:n kokoelmastasi ilmaiseksi. Heidän faninsa huomaavat kokoelmassaan kaikki uudet NFT:t.

Riippumatta siitä, minkä menetelmän valitset NFT:iden markkinoimiseksi, haluat varmasti luoda pelon jäädä paitsi (FOMO) NFT-kannattajien keskuudessa.

Jotkut keräilijät ja sisällöntuottajat menevät askeleen pidemmälle luodakseen FOMO: n seuraavasti:

  • Epäselvien kuvien lähettäminen NFT:istä ennen niiden luettelointia
  • Huutokaupan avaaminen tarjouksille ennen kuin NFT:t paljastetaan
  • Julkaisun nostaminen vaiheisiin: Ennakkojulkaisu, ennakkomyynti, julkinen myynti

Sisällöntuottajat voivat myös lisätä avattavaa sisältöä NFT:hen luodakseen arvoa yhteisön jäsenille. Tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että ihmiset liittyvät sosiaaliseen klubiin, kun he ostavat NFT:n kokoelmastasi.

Ketjussa olevan identiteetin määrittäminen

Väärennetyt NFT:t, jotka toistavat alkuperäisen kokoelman, ovat ongelma NFT-markkinapaikoilla.  On hyvä idea asettaa ketjussa oleva identiteetti, jos aiot myydä NFT:itä. Voit linkittää viralliset sosiaalisen median tilisi ja sähköpostiosoitteesi anonyymiin ketjutiliisi. Tämä lisää NFT:iden uskottavuutta ja suojaa ostajia.

Kuinka käydä kauppaa NFT: llä voittoa varten

NFT:t voivat olla arvokas sijoitus, jos tiedät seuraavat perusstrategiat.

Millä NFT:illä sinun pitäisi käydä kauppaa?

NFT-kauppiaat keskittyvät yleensä muutamiin luokkiin, joilla on korkea kannattavuus:

  • Taide
  • Musiikki
  • Pelaamista
  • Valokuvaus

Parhaat kauppiaat tunnistavat NFT:istä halutut ominaisuudet, jotka helpottavat niiden myyntiä. Vaikka jotkut luokat ovat parempia kuin toiset, rahaa voidaan ansaita melkein missä tahansa NFT-luokassa – muista vain, että on olemassa riskejä.

Harvinaisemmat NFT:t ovat parempia kaupankäyntiin kuin kokoelmat, joissa on paljon yksiköitä. Tämä johtuu siitä, että harvinaisten kokoelmien muiden myyjien kanssa on vähemmän kilpailua. Et myöskään todennäköisesti kohtaa nopeita hintaromahduksia ja alituksia, jos kiinnostus NFT-projektiin vähenee.

NFT:t, joissa on avattavaa sisältöä, ovat myös suositeltavia – nämä NFT:t rakentavat pitkän aikavälin arvoa omistajilleen itse sisällön ulkopuolella, mikä voi johtaa käyttäjien kasvuun ja hinnankorotuksiin.  NFT:t, jotka avaavat harvinaista sisältöä blockchain-peleissä, voivat nähdä suuria arvonnousuja, varsinkin jos pelin suosio kasvaa.

Lyhyen aikavälin irtautumisstrategia

Irtautumisstrategia on ostajan varasuunnitelma, joka koskee omaisuuserän myyntiä. On olemassa lyhyen aikavälin irtautumisstrategioita ja pitkän aikavälin irtautumisstrategioita. Sinun on päätettävä, mikä irtautumisstrategia sopii sinulle ja ostamillesi NFT:ille.

Lyhyen aikavälin irtautumisstrategia (jota kutsutaan myös kääntämiseksi) sisältää NFT: n ostamisen, sen pitämisen tuntikausia tai viikkoja ja sen myymisen nopeaa voittoa varten.

Voit hallita lyhyen aikavälin irtautumisstrategiaa muutamalla tavalla. Voit ostaa NFT:n alle sen keskimääräisen myyntihinnan ja listata sen uudelleen korotettuun hintaan. Sinun on poistettava NFT:n markkinat, jotta voit tehdä tämän onnistuneesti. Se auttaa myös valitsemaan NFT:n, jonka arvo kasvaa joka kerta, kun sitä myydään (nämä tiedot ovat saatavilla NFT-markkinapaikoilla).

Voit myös kohdistaa NFT-julkaisuihin ja uusiin NFT-kokoelmiin lyhyen aikavälin irtautumisstrategialla. Tämä tarkoittaa, että ostat NFT:n aikaisin ja myyt sen nopeasti, kun kiinnostus NFT:hen on korkea. Kauppiaat seuraavat kokoelman kaupankäyntivolyymia ja omistajien määrää määrittääkseen sen suosion.

Pitkän aikavälin irtautumisstrategia

Pitkän aikavälin strategioihin kuuluu ostaminen NFT-projektiin myöhään ja istuminen kyseisellä investoinnilla kuukausia tai jopa vuosia.

Ostamista aikaisin tällä suunnitelmalla ei suositella. Tämä johtuu siitä, että sinun on valittava NFT: t, joilla on jo fanikunta. Niukat NFT:t toimivat hyvin myös täällä – kokoelmat, joissa on paljon uusia yksiköitä, voivat heikentyä ajan myötä, kun taas harvinaiset kokoelmat yleensä saavat arvoa.

Sinun tulisi pitää NFT: täsi, kunnes myyntimäärissä ja arvostuksessa on valtava piikki, tai luetella NFT: si myyntihintojen pitkäaikaisen nousun jälkeen. Älä pidä kiinni NFT:stä liian kauan sen jälkeen, kun sen kasvu alkaa laskea. Se voi johtaa tulostuloksen pienenemiseen tai jopa tappioon.

Jos et ole varma, haluatko valita pitkän tai lyhyen aikavälin irtautumisstrategian tietylle NFT:lle, katso samanlaisten NFT:iden tai NFT:iden kaupankäyntivolyymia samassa projektissa. Jos kauppoja on vain kourallinen joka viikko, pitkän aikavälin strategia voi olla paras toimintatapa.

Kiinteä hinta vai huutokauppa?

Hollantilaisessa huutokaupassa NFT alkaa korkealla hinnalla, joka laskee ajan myötä vähimmäismyyntihintaan. Ensimmäinen ostaja, joka tekee tarjouksen NFT:stä, voittaa hollantilaisen huutokaupan.

Voit käyttää hollantilaisia huutokauppoja, kun et ole varma NFT:n markkina-arvosta. Ne voivat myös auttaa sinua saamaan parhaan mahdollisen hinnan, kun sinun on myytävä NFT nopeasti. Hintaluokan asettaminen keskimääräistä alhaisemmasta matalaan tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuus myydä NFT yli alhaisen kiinteän hinnan huutokaupassa.

Näiden kahden esimerkin ulkopuolella on kuitenkin parasta pitää kiinni kiinteähintaisesta huutokaupasta.

Hinnoittelustrategia

NFT:iden myyntihinta riippuu poistumisstrategiastasi, myyjän kilpailusta, markkinatrendeistä ja halutusta voitosta.

Sinun tulisi seurata NFT:iden hintaa samasta kokoelmasta markkinoilla. Jos haluat myydä NFT:si nopeasti, hinnoittele se hieman keskimääräistä alhaisemmaksi. Voit hinnoitella NFT:si korkeammaksi, jos olet valmis odottamaan parempaa hintaa.

Hyvät NFT-kauppiaat muuttavat tuotteidensa hintaa niiden suorituskyvyn perusteella. Nosta NFT:iden myyntihintaa, jos kokoelma myy odotettua paremmin. Alenna myyntihintaa, jos NFT:t toimivat odotettua huonommin. Tämä kuulostaa ilmeiseltä, mutta monet kauppiaat menettävät rahaa pitämällä hintansa yhdenmukaisina. On parempi leikata tappioitasi ja maksimoida voittosi.

NFT-kaupankäyntiin liittyvät riskit

NFT-kauppiaat voivat ansaita suuria palkkoja, mutta he ottavat joitain riskejä. Sinun on harkittava näitä riskejä huolellisesti, ennen kuin päätät käydä kauppaa NFT:llä.

NFT-markkinat ovat epävakaat, eikä niitä pidä nähdä ensisijaisena tulonlähteenä, varsinkin jos olet epävarmassa taloudellisessa tilanteessa. Suuren osan säästöistäsi sitominen NFT:ihin voi johtaa taloudelliseen tuhoon. Sijoita vain se, mihin sinulla on varaa, NFT:iin.

NFT-kaupankäyntiin liittyy myös valtava ympäristöriski. NFT-kauppiaat ostavat, myyvät ja tekevät jatkuvasti tarjouksia NFT:istä. Tämä on ongelma, koska käyttäjät, jotka tekevät enemmän tapahtumia Ethereum-lohkoketjussa, käyttävät enemmän energiaa. Harkitse muiden ei-kryptovarojen, kuten fiat-valuuttojen, kauppaa, jos tämä ei sovi sinulle.

Kuinka lyödä onnistuneita NFT:itä

NFT:n luominen (tai lyöminen) on melko yksinkertaista. Et tarvitse taustaa kryptovaluutoista tai lohkoketjutekniikoista tehdäksesi sen.

NFT:iden lyöminenViittaa NFT: n luomisprosessiin, johon kuuluu digitaalisen tiedoston muuttaminen lohkoketjuun tallennetuksi omaisuudeksi.

Siirry ensin NFT-markkinapaikkaan, jossa voit luoda NFT:itä. Kaikki markkinapaikat eivät salli sinun tehdä tätä, mutta useimmille, jotka tekevät niin, NFT: n luominen on samanlainen prosessi.

Lataa sisältöä > valitse NFT-ominaisuudet > lyö NFT:si

Vaikka nämä vaiheet ovat melko yksinkertaisia, sinun on muistettava, että jotkut täällä tekemistäsi päätöksistä vaikuttavat NFT: n arvoon.

Vastaa